donderdag 29 april 2010

symboolpolitiek

Kortom zou je kunnen zeggen
"concluderen zeg maar"
dat al het gepraat
de overredingskracht
en het overmatig gebruik
van handsymboliek
mij de open houding verschafte
die mij inclusief modieuze bril
warrig, donker krullend haar
geschoren koppie een baan bezorgde
links van het midden

Waar ik oreerde met een
bloedende neus en spuugklodders
afgaf aan de toehoorder
die broedde op plannetjes
om de baan in het midden
te bezetten
en zich gedragend als een Vichy-Fransman
of makke Catalaan zich verzekerde
tegen de frisse wind
die over de oceaan
buitenlandse ideeën bracht
en zich schikte in de moraal
die de dag bracht
en wegstoof met het draaien van de wind
die over mijn hoofd blies
op het podium der arbeiders
en de stof wegwoei van de
bril, in een keurige scheiding
mijn kapsel bracht
op de dag des oordeels

Geen opmerkingen:

Een reactie posten